21 september 2011

Carrefour - f*cking perfect?

Kära Carrefour,

Jag älskar musik.

Jag är verkligen ingen moraltant.

Jag tycker det är trevligt och uppiggande att lyssna på "riktig" musik (till skillnad från tillrättalagd pianomuzak) när jag storhandlar mat.

Jättetrevligt är det till och med. Och fast jag är 45 år gillar jag det förvisso mainstream-mässiga men ändå ungdomliga musikurvalet.

Och jag gillar Carrefour Planet i Kraainem. (Fatta hur stort det är när den kallas Planet. Ica Kvantum, Coop Forum, pffft.)

Men hur tänkte ni när ni valde att låta Pink på förvånansvärt hög volym förkunna att någon i hennes absoluta närhet är "F*cking Perfect" fast utan stjärna klockan 9 på morgonen i högtalarna?

För mig är det väl OK, om än lite konstigt. Det är en bra låt, kanon till och med. Men kanske inte där. Inte då.

Jag menar, någon av era andra kunder kanske skulle kunna känna en viss tveksamhet inför hennes ordval?

Jag bara undrar hur ni tänkte, liksom.


Pink.
Och jag vet faktiskt att bokstaven "i" i hennes
artistnamn egentligen ska vara ett upp-
och nervänt uppropstecken. Orka fixa det, liksom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar