21 oktober 2010

Svenska Brysselmän. 100% glamour. Eller?

En helt vanlig dag i en svensk Brysselmans liv. Eller?
  • Eftersom M åkte till Paris tidigt i morse (hem imorgon kväll) fixade jag i ordning tjejerna. Påklädning, frukost, tandborstning, goskramar, hårborstning inklusive frisyr, ytterkläder samt en och annan nosning. Plus som vanligt transport till skolan.
  • Åkte sedan och kompletteringshandlade på Delhaize.
  • Rensade ur, städade samt organiserade om i kylskåpet. Det blev liksom större. Typ.
  • Insåg att jag glömt bort min kiropraktortid (gott tecken!). Ringde och fick komma dit på en gång.
  • Plockade undan frukostrester.
  • Jobbade ideellt med en website och trollade dit lite snygga bilder och länkar kors och tvärs.
  • Kokat nappar - Agnes är på väg att sluta, men de behövde ändå saneras.
  • Hämtade tjejerna i skolan.
  • Utbytte erfarenheter med mammorna på skolgården, förlåt - andra föräldrar menar jag nog.
  • Dukat fram mellis till tjejerna.
  • Dukat av mellis till tjejerna.
  • Förberett middagen (inkl dukat), så det ska gå fort.
  • Förberett nattning genom att lägga fram pyjamaser och tandborstar.
  • Avvaktar nu middagsdags och ankomst av Gloria - jag ska på kyrkorådsmöte (hörde jag ideellt?) i kväll. Lite olyckligt att det krockade med M's Parisresa, men vad gör man? Ringer barnvakt, så klart.
Glamoröst, va? Jag är en duktig hemmafru. Eller motsvarande.

Och i morgon ska jag köra ett cardiopass efter lämning och sen får vi se vad den dagen bjuder på i övrigt! E har simskola efter skolan och då badar jag och Agnes, sedan blir det nog hämtburgare till middag hemma framför TV'n. Hörde jag fredagsmys?

En duktig hemmafru. Typ. Topless som bonus.

3 kommentarer:

  1. Kul höra från livet runt våra UD-anställda. Du kör väl ett reportage efter er julmiddag eller liknande....

    L-O

    SvaraRadera
  2. Du ser ut att vara på väg att komma i samma form som din storebror...

    Skämt åsido. Han tvingade mig att skriva det.

    Men du ser fit ut!!

    SvaraRadera
  3. Tack Sofia! Jag känner mig faktiskt rätt så fit. En ovan känsla! (Klart han tvingade dig, det fattar ju alla...) LOL

    SvaraRadera