8 september 2011

Projekt Make Over I

Projekt Make Over I har påbörjats. Först grovsortering, sedan utsortering, utrensning samt insortering. I den ordningen. Sedan ut med lite möbler. Agnes lilla fina säng, de små söta trästolarna kring det lilla söta pysselbordet och det gamla skrivbordet.

"Gamla skrivbordet" i fler bemärkelser än en. Dels som i "det skrivbord som har stått där ett tag och som vi nu lyft ut", och dels som i "jo, det är faktiskt så att Magdalena hade det när hon var liten". Nu känner jag vart vi är på väg. Kallade jag just min hustru gammal? Nej, det gjorde jag inte. Jag kommenterade bara skrivbordets ålder och att Magdalena använde det när hon var liten. Övriga slutledningar gjordes i din hjärna.

Men nu kom vi bort från ämnet. Där A's säng stod förut tronar nu den gamla fina fåtöljen som fick följa med mig när jag flyttade hemifrån, någon gång 1800kallt. Och skrivbordet ovan är ersatt av två vita skrivbord med tillhörande stolar - en vit, en rosa. Vi är på väg från barnrum till flickrum! Det är stort.

Och Agnes sover inte på golvet. Hon har flyttat in på nedervåningen av våningssängen i trä som ju sedan tidigare står i rummet. Det är för övrigt också sannolikt hushållets tyngsta inventarie i konkurrens med det stora fina ekskåpet. Om du undrade.

Det är den som syns till vänster i bild nedan. Den är för övrigt tagen med Microsoft Photosynth-appen på min iPhone. Det är lite kul med vidvinkel. Visst är det ett stort rum, men inte stort.

Klart det ska upp nåt fint på väggen vid fåtöljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar