21 september 2011

I kväll serveras...

Kvällens middag bestod av kyckling med jordnötssås och ris. Eller satay då som det tydligen heter om man ska vara fin i kanten. Fast jag struntade i att trä upp kycklingen på spett. Tyckte det verkade lite onödigt. 100% hemlagat av yours truly. Hela kostcirkeln, typ.

Grönsakerna kom vid sidan om, om du nu måste veta.

Ja, kycklingen var ju naturligtvis inte uppvuxen hos oss och riset är odlat på annan plats.

Men såsen är hemgjord från scratch. Och inte var det svårt, komplicerat eller tidsödande heller.

Fascinerande vad man lär sig saker när man är inne i en "gör-det-själv-period" i köket.

Huset egen satay. Fast med utan spett.

1 kommentar:

  1. Det här fick mig att tänka på luncherna på Wok Kitchen på Nova i Lund. Deras kycklingspett med jordnötssås. Tror bestämt att det var just du som introducerade mig för detta fenomen. Numera en stor favorit i mitt liv! Lär mig gärna göra sån sås själv. :D

    SvaraRadera