15 september 2011

Laga mat och baka med barnen

Det är superkul att fixa i köket med barnen. Det finns dock några kriterier som bör vara uppfyllda för att det ska vara just superkul.

  • Rätt humör hos fadern (mig)
  • Rätt humör hos barnet/barnen
  • Förberedelser är gjorda på ett korrekt sätt
  • Ingen stress

Då kan det bli precis så mysigt som Agnes och jag hade det i tisdags eftermiddag när vi bakade sockerkaka med citron- och chokladsmak efter skolan.

Allt är uppmätt och förberett. Agnes har alldeles
själv både smort och bröat formen.

Nu är det bara att vänta tills det är klart.
Kolla munnen.

Medan vi väntar tar vi och diskar upp.
Agnes har koll.

Slutresultatet. Mycket lyckat.

 Eller som igår. Då bakade vi pizza, båda tjejerna och jag. De ansvarade för varsin pizza. Mitt bidrag var att jag hade i förväg lagt fram och skurit upp det som eventuellt skulle hamna på pizzorna. Det blir enklast så när båda två är med.

Och för att det ska gå lite fortare
visas bara slutresultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar