20 september 2011

Jag och Blanka Vlasic, liksom

Kroatiska Blanka Vlasic är helt tvivelsutan en av världens absolut bästa höjdhoppare. Hon är 28 år och är 193 centimeter lång.

Och så här, mina vänner, ser Blanka Vlasic ut:

Blanka Vlasic. We like her.
Foto: Bryssel-G
friidrottsgalan jag var på i fredags satt vi precis i höjdhoppskurvan. Jag roade mig med att följa Blanka litegrann när hon gick runt mellan sina hopp. Otrolig hållning. Rakryggad. Stolt. Hakan upp.

Så. Himla. Snygg.

Och nu är det kanske dags för dig som läsare att sluta småle sådär lite nedlåtande. Det här handlar inte om att jag drabbats av någon slags ålderskris och drömmer gubbsjuka drömmar. Näpp.

Det handlar om att jag önskar att mina döttrar - en läkargissning säger att Ellinor skulle kunna landa runt 1.90 - kommer att ha samma hållning och utstråla samma självförtroende när de växer och blir längre.

Jag lovar att göra vad jag kan. Blanka är en förebild

Och de får hemskt gärna väga lite mer än Blankas 75 kilo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar