15 september 2010

Smältdegel

Till min stora lycka upptäckte jag häromdagen att det har öppnat en polsk mataffär inte långt från oss. Så nu kanske det kan vankas Zywiec här hemma, varför inte med en någon lagom kryddig polsk korv till.

Bild från Grabbresan 2009
som gick till Krakow.


Till middag i lördags tänkte vi äta libanesiskt, men si det gick inte. Vi ringde för sent för att beställa avhämtning. I stället blev det indisk hämtmat.

Kanske ska jag gå förbi den portugisiska delikatessaffären i morgon för att köpa några av de där läckra efterrättsbakelserna jag nu har glömt namnet på?

När ska vi till äntligen komma iväg till den där kambodjanska restaurangen runt hörnet? Eller fina italienaren strax bredvid? Det var länge sen vi köpte hem från kina/thai-take awayen, ska vi inte...?

Nej, nu vet jag. Det franska brasseriet. Eller vår favvekvarterskrog med belgisk mat? Ska vi bara ta pizza? klassisk eller pan?

Allt på promenadavstånd. Jag älskar att bo här. Vilken smältdegel!

3 kommentarer:

  1. Du har inte funderat på att öppna en restaurang med svensk husman?

    SvaraRadera
  2. Det har jag ju redan! En väldigt exklusiv en, "by invitation only".

    Pannkakor, köttbullar, korv, snabbmakaroner, ugnspannkaka, köttfärsomelett, toscakaka, kanelbullar, sockerkaka, äppelpaj m vaniljsås, tunnbröd, prickig korv etc etc.

    Som du kanske märker är huvudmålgruppen ganska ung. Typ i åldern 3,5-7 :-D

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte mer en offentlig. För Brysselborna!

    SvaraRadera