14 oktober 2010

Technopolis

Helgen som gick blev rätt avslagen för min del beroende på mindre roliga aktiviteter i de centrala delarna av min kropp under fredagseftermiddagen och dito kväll, då verkmästaren i magen såg sig nödgad att dra i nödstoppet och skyndsamt evakuera allt innehåll genom det som normalt är ingången. Nog med detaljer kring det.

Eftersom vi var tvungna att hoppa över Ellinors simskola i fredags eftermiddag - till hennes besvikelse - på grund av ovanstående kände jag mig mycket välvilligt inställd när hon föreslog att vi skulle åka till Technopolis igår, på den lediga onsdagseftermiddagen. The Flemish Science Center, som de själva säger.

Så det gjorde vi. Först hämtade jag tjejerna plus svenska kompisen Anna i skolan och så åkte vi hem för pannkakslunch. Hoppla vad alla tjejerna var hungriga!! Efter lunch drog vi iväg till Mechelen (mellan Bryssel och Antwerpen) där stället ligger och lämnade Agnes och Gloria hemma. De var redan igång med något pyssel, så A tittade inte ens upp utan mumlade bara ett hej hej när vi gick. (Gloria är vår onsdagsbarnvakt som vi har för att jag och Ellinor ska kunna göra roliga saker ihop bara vi.)

För att göra en lång historia kort hade vi en kanoneftermiddag. Jag kan inte ens räkna upp allt tjejerna gjorde och experimenterade med, men det var mycket! Här är lite bilder:


Nämen? Var är kroppen? Tänk på den du!

Hm.. värsta såpbubblan på gång här.

Uppgift: bygg en bro. Efter bara en kort stund kom
de på att man skulle använda det du ser till vänster
på bilden för att staga upp. Sen tar man bort stöden.

Fiffigt va!

Kanske ska E bli ambulansförare när
hon blir stor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar