7 oktober 2010

Belgacom

I måndags ringde en trevlig man från Belgacom och berättade att de hade upptäckt ett fel på vår digitala anslutning, alltså där telefon/internet/TV ansluter sig mot resten av världen. Kunde de komma redan denna vecka och fixa det, månntro? Visst, torsdag blir bra. Fem minuter efter avslutat samtal kom ett SMS från Belgacom som bekräftade vår date.

Jag blev väldigt överraskad över samtalet av två skäl.
  • Belgacom - typ motsvarigheten till Telia i Sverige - är typ hatobjekt nummer 1 för alla som bor i Belgien, på grund av dålig service och ett allmänt arrogant sätt att bemöta sina kunder på.
  • Vi hade själva inte märkt av några problem överhuvudtaget med varken telefon, TV eller internet.
 Montören skulle komma någon gång mellan 8 och 12. 09.45 ringer han och frågar om det passar att han kommer om en kvart. Självklart. Och det gjorde han också.

Hur uppfattar
DU det här
varumärket?

Supertrevlig kille som bytte en mojäng i jacket och kopplade om lite kablar i kopplingsboxen nere i källaren. Som avslutning visade han mig på sin laptop uppkopplingshastigheten både före och efter hans ingrepp. Hoppla, vilken skillnad.

Dessutom hann han med att säga att han tyckte att jag talade bra franska. Mycket bra, till och med. Bara en sån sak.

Och nu har vi plötsligt fått HD-bild på vår TV och internetuppkopplingen är näst intill vindsnabb. Heja Belgacom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar