28 oktober 2010

Vägarbete och fysrapport

Om trappan upp till mitt arbetsrum är blockerad av en målare som balanserar längst upp på en stege som i sin tur är placerad mitt i nämnda trappa på två trappsteg - då får man väl helt enkelt göra något annat än att sätta sig i arbetsrummet? Visst?

Vägarbete.
För övrigt. För över ett år sedan köpte jag ett par Levis 501 i storlek 36/36" eftersom mina 38/36" var aningens stora. Kunde jag ha dem? Inte ens nära. Men IGÅR provade jag dem igen. Kunde jag ha dem? YES! De är perfekta medan mina trettioåttor är jättestora!

Inte mina jeans. Men ändå.
Igår visade Abdallah (min PT) mig några nya övningar för magen. Dessa övningar inkluderar en fitnessboll och får - med Abdallahs egna ord - övningarna med TRX att verka lätta. Jo tack, jag kan bara hålla med. Jag har tränat både med och utan denna PT sedan mars/april någon gång och har kört rätt hårt med magen - viktigt för ryggen dårå. Grymma övningar som bevisligen gett resultat. Om inte min egen fysiska uppenbarelse är bevis nog kan jag nämna lite sådär i förbigående att jag numera kan göra massvis med vanliga, klassiska situps. Easy peasy lemon squeezy som Elllinor säger. Men idag är faktiskt första gången som jag har riktigt tung träningsvärk i magmusklerna! I like it!

1 kommentar:

  1. Oh! Berätta mer om de här fantastiska övningarna! Detaljer!!!

    SvaraRadera