6 oktober 2010

God (ido)min!

Egentligen hade jag tänkt berätta om helgen som gick. Så blir det nu inte.

Agnes hade kompis Ellen hemma på play date igår efter skolan. De lekte så fint med dockor i tjejernas rum. Jag satt i rummet bredvid och pysslade med mitt.

Så hör jag tjejerna prata om "kräm". Börjar ana oråd... Går in och tittar.

Tre dockor. Två snart fyraåringar. Två tuber idominsalva. Nästan tomma.

Dockorna var däremot fullt insmorda med salva. Rejält. Tjejerna själva var kladdiga upp till armbågarna och helt idominblanka i ansiktet. Deras kläder hade idominvita ytor. Idomin i håret (fast inte mycket).

Först blev pappa arg. Sedan kunde pappa inte vara det längre för fyraåringarna var så söta med allvarliga miner och stora blå resp bruna ögon. Så det blev till att sucka och börja sanera.

Igår kväll drack pappa öl till maten, för första gången på flera veckor (för mycket kalorier, du vet). Kände att jag behövde det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar