19 oktober 2010

En annorlunda måndag

Ellinor fick stanna hemma från skolan igår och ladda batterierna lite. Dessutom hade hon fortfarande ont i magen, om än betydligt mindre än i början av helgen.

Ett paket chipolatakorv, blipp-blipp!
Vi åkte och storhandlade, där hon var mig behjälplig med att scanna varor. Jag har för övrigt övergått till att scanna själv och på slutet gå till den alltid tomma delen av kassadiskarna som heter "self-scanning" på klingande franska. Tack vare det har jag kapat mellan 20 och 30 minuter per handling. Varför? För jag slipper stå i kö och betrakta den obegripligt och stundtals på gränsen till oacceptabelt långsamma manuella kassaprocessen.

Lördag eftermiddag efter ankomst hem från
akuten och efter att papsen varit i
leksaksaffären.

Hon lekte - och även jag - med den present hon fick av oss för hon var en sådan fantastisk liten patient i lördags. Modig, tålmodig, tapper och på gott humör, även när det gjorde lite extra ont då läkarna tryckte på magen. Hon fick en Playmobile campingbil, som hon länge har önskat sig. Hon blev superglad!

Hon tittade lite på TV, men oväntat lite. Vi myste tillsammans och fikade ordentligt både på för- och eftermiddag. Eftersom det är viktigt att hon dricker mycket serverades både chokladmjölk, svartvinbärsdryck, hallonsaft och ännu mer chokladmjölk under dagen.

Men idag är hon tillbaka i skolan igen. Pigg och go och glad!

Som jag älskar henne. Det känns lite extra tydligt i såna här lägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar