15 september 2010

En lugn dag i en hemmapappas liv

  • Lämnar kidsen i skolan strax före 9, senare än planerat eftersom A har lite ont i magen. Som dock går över.
  • Åker via bankomaten till kiropraktorn, hamnar i bilkö vid Montgomeryrondellen. Inte att leka med. Kommer precis i tid.
  • Hemma igen 10.15. Med en kopp kaffe i handen sätter jag mig vid datorn för att skicka några mails.
  • Eftersom en hårddisk behöver inkonsekvenskontrolleras tar det längre tid än vanligt att starta, så jag skickar mailen via iPhone i stället.
  • 10.40 iväg till skolan för Tea Party med massvis med småkakor, tårtor och muffins (nej, jag åt inte av allt, bara nån liten kaka. Faktiskt.) i Children's House (Agnes ålderskategori). En social pryl för att föräldrar, barn och lärare ska träffas och prata lite - arrangeras alltid i början av höstterminen. Minglar och känner mig otippat trevlig. Hoppas de andra tyckte det också. Kul att prata lite med folk man annars mest bara säger hej, hur är det och hej då till.
  • Lämnar skolan med både Ellinor och Agnes (onsdag = kort dag) kl. 12.15.
  • Klockan 13 står lunchen på bordet hemma, chipolatakorv åt alla. Kanongott, även om Agnes inte äter mycket alls. Kan det ha något att göra med småkakorna, tårtorna och muffinsen tidigare? Skulle tro det.
  • Klockan 14 sticker jag och Ellinor till kyrkan för socialt umgänge. Medan hon pysslar och har jättekul med sina kompisar ägnar jag en timme åt att försöka fixa den trådlösa uppkopplingen på en PC, förgäves.
  • Vi tar en fika vid 16-tiden med andra barn och vuxna, lämnar kyrkan vid 16.50, kör då samtidigt hem Carin och hennes tre barn i vår stora bil och kommer därför hem liiiite sent till Agnes och Gloria, som dock inte tar illa upp. Hemma 17.30. Skönt.
  • Barnen behöver mat. Nu. Bråttom. Ädelostfullkornspasta med skinka. Mums für alle! Och snabbt gjort.
  • Just när vi ätit klart kommer Magdalena hem. Vips står en rykande het pastaportion framdukad åt henne också.
Och så heter det pappaledig...

1 kommentar:

  1. Känner igen det där. Samma sak när man är valpmammaledig. Full fart från morgon till kväll, inte en lugn stund!

    SvaraRadera