2 september 2010

Skoldag 1

Egentligen var det ju bara halvdag. Men ändå, det får ju ändå räknas som första skoldagen.

Agnes kom utrusandes som skjuten ur en kanon när hon fick se mig och slängde sig upp i min famn, överlycklig. Har du haft det bra? frågade jag. Ja-a, jätte! blev svaret. Och sedan dro-o-o-o-g hon mig tillbaka till dörren där C&C (numera kallade, alltså Charlotte & Caroline) stod och skrattade åt oss. Hon ville att de också skulle berätta för mig preciiiis hur bra hon hade haft det.

Samtidigt skred Ellinor ut från sin del av skolan och var också mycket nöjd med sin första dag, och startade omedelbart en övertalningskampanj om att få ta med sig spansk-tyska Isabel hem på både playdate och sleepover. Vi enades dock - hennes pappa och jag - om att vi skulle ta det lite senare, kanske nästa vecka.

Efter pannkakslunch lekte vi hemma i tjejernas rum innan jag och Ellinor styrde kosan mot kyrkan för lite eftermiddagskaffe, som sedan helt sömlöst övergick till middag. Det var ju grillkväll på kyrkan med hamburgare! Så medan E stannade kvar och lekte med en nyfunnen kompis åkte jag hem och hämtade Agnes, som ju varit med Gloria under eftermiddagen. Och precis när vi hade satt oss till bords, kom också Magdalena dit. Spontant, roligt, trevligt och gott!

Innan vi kom därifrån hände dock något som satte tandfén i arbete. Igen. Stackarn, hon måste ju jobba övertid. Tandfén alltså. [se där vilken cliffhanger till nästa inlägg]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar