25 november 2011

Så mycket bättre

På tisdag kommer vår nya diskmaskin.

Yippee. Från det att vi tog kontakt med vår mycket trevliga och sympatiska hyresvärd kommer det alltså ha tagit typ två veckor att få dit en ny.

Det är inte hyresvärdens fel. Det beror på leverantör-installatören. Någon som är förvånad? Nå, om det kan man tycka vad man vill.

Jag är bara glad att få en ny, även om jag nästan har vant mig vid handdiskande nu - det går ju rätt fort.

The old-fashioned way, liksom.

Och jag har dessutom nu hittat lösningen på torra händer-utmaningen:

2 kommentarer:

  1. Handkräm! Det som är så... manligt (apropå ditt tidigare inlägg om vad som är manligt). :)

    Kul att du är med i matchen igen! Nu fattas bara att du jobbar upp dig lite på Funbeatlistan också. ;)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag ska avslöja en hemlighet. Alla moderna män använder handkräm*) - men det är bara de som är säkra nog i sin maskulinitet som vågar berätta det. Tror jag.

    Funbeat ja... Dig lär jag aldrig kunna ta upp kampen med. Jag får försöka fajtas med någon i min egen liga - och då ligger ju din far/min bror nära till hands...

    *) Klart det finns några som inte använder handkräm. Det är dem som tycker att det är helt OK att ha händer som är torra, nariga och småsåriga... Men visst, man gör som man själv vill... :-)

    SvaraRadera