13 november 2011

Att testa nya gränser

Idag testade jag nya vägar att transportera mig på. Bestämde mig för att testa att åka kommunalt till flygplatsen medelst buss (2 bussar).

Det gick ju alldeles utmärkt. Till en kostnad av drygt 4 €, att jämföra med taxi som kostar 25-30 €. Med lite tidtabellsplanering är det ju kanon!

Testade också att få boardingkortet i mobilen, så man bara håller fram streckkodsbilden vid kontroll.

Spooky, men otroligt smidigt utan papper i bökigt format att hålla ordning på.

Väl i Köpenhamn tog jag såklart tåget över till Malmö. Smidigt!

Och i morgon bitti börjar en ny resa för mig. Fast det är mer av en mental variant. Jag ska utbilda mig! Mer om det senare.

Spännande ska det bli! Vi ses på andra sidan.


2 kommentarer:

  1. Men hallå! Har du slutat blogga igen?

    Hur går det med SAS?

    SvaraRadera
  2. Närå. Jag har absolut inte slutat blogga. Det kommer. Upplösningen på SAS-dramat kommer också.

    Hälsningar
    /Dr Ketchup

    SvaraRadera