29 november 2011

5 år!

Tänk att lilla Agnes redan är fem år. Tiden går otroligt fort när man har roligt, om man säger så.

Det känns på ett sätt som om hon är alldeles nylevererad. Och på ett annat vis känns det som om både hon och Ellinor alltid har varit med oss.

Då och nu.
Vi firade med kalas, minsann. I söndags var sju av hennes bästa svenska, svensk-engelska, japansk-indiska, amerikansk-franska, brittiska, skotsk-irländska samt tysk-spanska polare och polarinnor här och firade henne med varmkorv, tårta, lekar och dans. Samt med den för vissa mycket exotiska  fiskdammen. Goodie bagen var dock ingen nyhet för något av barnen.

Rita på duken - ett stående inslag på våra barns kalas.
Gästerna brukar vara lite skeptiska först, men sen...

Agnes var mycket nöjd med sitt kalas och alla presenter och somnade mycket mycket lycklig på söndagskvällen. Och då hade hon fortfarande själva födelsedagen kvar! Mer om den i ett annat inlägg.

Hm...
Men det är i alla fall en rekorderlig ung man som lägger armen runt
min dotter.  Även om jag tycker mig se att han är väldigt flörtig med många flickor...
Klart det skulle vara dans också.
Eftersom jag är som jag är hade jag lagt upp en spellista på YouTube och kopplat
laptopen till både TV (HDMI) och surround sound-anläggningen. Ska det vara dans,
ska det vara dans på riktigt med bra ljud - med videosar till som bonus.

Ja, och sedan hade vi förresten också bjudit in föräldrarna på (ospetsad) glögg och pepparkakor också. Det var ju ändå första advent. Det är alltid kul att sprida lite svensk kultur. M och jag konstaterade att vi känner många väldigt trevliga människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar