18 augusti 2010

Gymdags

Idag gjorde jag comeback på Klubbens gym efter semestern. Körde ett eget pass på en timme med blandade övningar från vårens sessioner med Abdallah, min personlige tränare (PT).

Det var ju lite extra spännande att ge sig hän idag - hur hade jag skött sommarträningen egentligen? Innan vi åkte till Sverige på semester "prackade" Abdallah på mig en skivstång med en massa vikter samt en massa övningar jag fritt kunde välja mellan. Denna skivstång fick sedan följa med oss upp till Sverige till hustruns oförställda glädje, en sak till att släpa på, typ.

Det allra sista den gode Abdallah gjorde innan vi skiljdes åt var att höja ett varningens finger. Det är lätt att unna sig för  mycket god mat och dryck när det är semester. "Be careful!" Jag har unnat mig både god mat och dryck på semestern, men inte alls i samma utsträckning som förr om åren. Och - trumvirvlar, tack - faktum är att jag inte har ökat ett endaste gram i vikt under semesterveckorna. Det är åtminstone jag nöjd med.

Nå, hur gick det idag då? Världen står stilla i väntan på svaret. Det gick... ganska bra. Över förväntan. Körde på rätt hårt hela passet och var duktigt genomarbetad när jag var klar. Avslutningen med två TRX-övningar var pricken över i och jag var väldigt tacksam över att det var dags för stretching.

Så får vi se vad kroppen tycker om detta när jag vaknar i morgon bitti. Känns som lite träningsvärksvarning i låren... I'll let you know!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar