30 augusti 2010

En skön dag!

Alla tjejer hemma idag, som sagt. Magdalena har semester måndag-tisdag, innan hennes nya jobb sätter igång på onsdag.

Så hur utnyttjade vi då detta? Jo, i morse tog vi det lugnt hemma och lagom när vi var i ordning åkte vi iväg till shoppingcentret så att vi var där precis när de öppnade.

Ehh.... "tog det lugnt hemma" och ändå åkte vi hemifrån så pass tidigt som 09.50 på en ledig dag? Undrar du nu. Mmmm, säger jag. Det blir så när ena barnet vaknar 06.15 och det andra 07.00... Som tur är börjar barnen bli rätt stora så en stund framför CBeebies från BBC på TV'n och Bolibompa via SVT Play på min iPhone gjorde att de vuxna kunde slumra lite till. Men sen var det full fart, fast utan stress. Frågor på det?

På shoppingcentret hann vi både med att fräscha upp tjejernas garderob inför terminsstarten, köpa ett snyggt satsbord till hemmet, köpa leksak till Ellinor med bidraget från tandfén och egna ihopsparade pengar, äta glass samt leta efter nya slippers till Agnes.

Skoluniform? Närå. Men likadana outfits.
Jag lovar att de inte kommer att bära dräkterna
samtidigt i skolan.
På eftermiddagen var E hos kompisen Mila. De var så glada att se varandra igen, de små väninnorna! Magdalena och Agnes hade kvalitetstid tillsammans och jag ägnade mig åt lite administrativ verksamhet i arbetsrummet.

En bra dag. I morgon ser vi fram emot Welcome Morning på skolan, en fika för alla barn och föräldrar innan allvaret sätter igång på onsdag.

Natt natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar