30 mars 2012

Det jag egentligen skulle skriva

Ja, innan den här härvan satte igång hade jag alltså för avsikt att uppdatera bloggen. Men sedan upptäckte jag ju att någon redan hade gjort det åt mig. Och då var jag ju tvungen att utreda vad som hade hänt.

Så ni får nöja er med att veta att vi varit på shoppingcentret i eftermiddag och shoppat dansskor, balettklänning, liten söt tutukjol och ett ännu oräknat antal hårsnoddar. Och några t-shirts samt två huvudbeklädnader. En keps och en hatt för att vara tydlig.

Men fick inte barnen nåt, undrar du nu lite sådär tokroligt. Och så ser du helt plötsligt mig framför dig med din inre syn. Med balettklänning och tutukjol... Nejdu, tokstolle. Jag använder tajta trikåer med susp när jag dansar balett.

Eller ja.. OM jag dansade balett skulle jag använda det. Men jag använder faktiskt korta tajts när jag tränar på gymet. Fast med "vanliga" korta träningsbrallor utanpå. Allt annat ser... inte bra ut på killar. På kvinnor är det en helt annan sak. Men hur kom vi nu in på det här? Skärp dig nu och fokusera lite.

Här är i alla fall för att knyta ihop blogginläggssäcken en bild på mina shoppingtjejer. Ellinor var betydligt gladare än vad bilden kanske antyder. Och Agnes kunde nästan stå helt stilla...

Nu måste jag försöka återställa huset i någorlunda normalt skick innan goa hustrun kommer hem. Det borde finnas en systemåterställningsknapp för boende där barn är inblandade. "Är du säker på att du vill återställa huset så som det såg ut 2012-03-30 klockan 08.30?" JA TACK!

Tvenne glada shoppingtjejer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar