31 mars 2012

Husdjur? I vår familj?

Men alltså. Visst skulle jag eventuellt kunna tänka mig husdjur. De där smådjuren känner jag mig dock rätt indifferent gentemot.

Men katt till exempel. Det skulle jag kunna tänka mig. Men jag är lätt allergisk, hustrun är oerhört skeptisk och kära svärmor hyser viss till stor aversion mot kattdjur i största allmänhet. Och jag vill gärna fortsätta att umgås både med hustrun och svärmor samt gärna undvika att vara ständigt förkyld med kliande ögon.

Hund då? Ja... det skulle jag också kunna tänka mig. En Australian Kelpie kanske. Eller en irländsk setter. Eller en Jack Russel. Svensk lapphund. Eller en West Highland White Terrier. I kombination med en herrgård, en Range Rover och långa promenader på ägorna. För tusan, släng in en oljerock också. Men det lär nog inte hända. Vet du vad en Range Rover kostar?


En mig närstående synnerligen sympatisk Australian Kelpie.

Mer allvarligt då. Och genomförbart inom rimlig tidsutdräkt som det så vackert heter.  Akvarium känns OK. Eller en liten söt undulat eller nåt.

Vad är det som händer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar