18 januari 2012

Man börjar kanske bli lite rutinerad

Sådärja.

Nu har jag utfordrat tre hungriga tjejer i åldern 7-8 år.

Och när jag ändå höll på att laga mat till lunch lagade jag samtidigt - på en och samma gång alltså, för att förtydliga - middagen till i kväll.

Så är det bara att värma på när det är middagsdags. Fort, smidigt och jättebra när Agnes och Ellinor kräver käk omgående.

Dessutom blir maten godare när inte tillagningen är stressad.

Plus att jag gjorde rejäla laddningar så jag är nog covered även vad gäller E's lunchlåda och min egen lunch både torsdag och fredag.
Jorå, det borde räcka.
Som efterrätts- eller eftermiddagsgott får tjejerna för övrigt detta:

Fräscht.
Kärnfria. "Rensade". Bara att äta.
Lite curlingvarning, kanske.
Men vi har nystädat hemma.
En sån husmor jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar