26 februari 2013

Jag är kär i min fru. Också. Fast mer på riktigt.

Innan detta blogginlägg fortsätter vill jag bryta för ett kort meddelande i syfte att inte oroa horder av bloggläsare helt i onödan.

Jag älskar min fru. Tillbaka till blogginlägget.

I seneftermiddags tittade jag och Agnes på Mary Poppins för 734 435:e gången. Ungefär. Och den är precis lika bra varje gång. I mean it. Betänk sedan att den gjordes 1964 med en då 29-årig Julie Andrews i huvudrollen. 49 år sedan. Den står sig otroligt väl mot betydligt modernare filmer.

Undrar om man kommer att säga samma sak om The Expendables 2 år 2061? Jag är skeptisk.

Och idag slog det mig. Jag är nog lite kär i Mary Poppins. Berätta det inte för barnen, bara.

För då är jag förmodligen "pinsam".

Om du har sett filmen så förstår du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar