3 mars 2013

Jag älskar doften av sommardäck på morgonen

Jag är inte helt säker på det, och det är knappt jag vågar skriva det. Men jag tror att våren ligger och lurar någonstans runt hörnet.

Förhoppningsvis har jag inte jinxat vårens ankomst nu. Förlåt i så fall.

Med våren kommer också ordet sommardäck upp på radarn i trevlig bemärkelse. Inte som i januari som i "tusan också, nu har det snöat i natt och jag som har sommardäck på bilen". En gissningsvis inte helt ovanlig kommentar här i Belgien då det inte är direkt jättevanligt att rulla omkring på vinterdäck.

Nej, mer som i "YES, nu är våren här på riktigt, fort på med sommardäcken och de snygga fälgarna!"

Om det inte hade varit för en sak. Vi använder samma fälgar sommar som vinter. Kränga av, kränga på.

Men just den här våren blir det annorlunda. Nu ska det investeras i nya fälgar till sommardäcken så att vi får två kompletta uppsättningar hjul.

Här skulle man nu kunna vidareutveckla det här inlägget med att spinna iväg i en principdiskussion kring begreppen däck, fälg och hjul. Men det ska vi inte göra. Försök fokusera lite, OK?

Vad tror du om de här fälgarna, lite så där förutsättningslöst?

Visst ser de snabba ut?

2 kommentarer:

  1. Eller så byter man helt enkelt inte alls däck:)Kajsa

    SvaraRadera
  2. Alltså, man KAN ju göra så. Men det vore inte rätt. Ju :-) //Gunnar

    SvaraRadera