3 maj 2012

What happens in (fill in the blank) stays in (fill in the blank)

Varje år åker jag på en så kallad grabbresa över en långhelg. "Så kallad" därför att det kanske eventuellt möjligtvis kan diskuteras huruvida det verkligen är grabbar som åker. Begreppet gubbresa har varit på tapeten men det har aldrig fått något riktigt genomslag. Age ain't nothing but a number.

Vi är ett gäng som består av gamla och halvgamla kompisar. Vissa har jag känt sedan jag var 7 år och med darrande ben hållandes mamma i handen med lätt fuktig hand klev in för den allra allra första dagen i lågstadiet.

Så här har vår turnéplan sett ut sedan jag hängde på första gången på dessa resor.
  • 2011: Riga
  • 2010: Berlin
  • 2009: Krakow
  • 2008: Prag
  • 2007: Paris
Och nu är det snart dags igen. Mycket snart. Mycket mycket snart. I år ska vi hit:

Vad gissar du?
Nu drar jag till flygplatsen! See you on the other side.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar